Μόλις 11 εβδομάδες για την αποζημείωση της GRETA FARMS
Στις 14 Μαρτίου 2014 ξέσπασε μεγάλη φωτιά στις κεντρικές αποθήκες και στους ψυκτικούς θαλάμους της Creta Farms, στο Ρέθυμνο της Κρήτης. Η φωτιά επεκτάθηκε σε δύο κτήρια και, δυστυχώς, κατέστρεψε ολοσχερώς το σύνολο των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιεχομένου τους.
Συνέπεια αυτής της καταστροφής ήταν φυσικά η παραγωγή της εταιρείας να μπορεί να συνεχιστεί μόνο για μερικές ημέρες και τις επόμενες εβδομάδες οι πωλήσεις της να μειωθούν ραγδαία.
Τέτοια καταστροφικά συμβάντα για εταιρείες τέτοιου μεγέθους μπορεί να αποβούν μοιραία και κινδυνεύει ακόμη και η συνέχιση των δραστηριοτήτων τους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετώπιζε η εταιρεία αφορούσε τις εξειδικευμένες πρώτες και βοηθητικές ύλες που εισάγονται και είχαν ιδιαίτερα μεγάλους χρόνους παράδοσης.
Η εταιρεία και ειδικά οι εταίροι αναζήτησαν άμεσα τη βοήθεια του ασφαλιστικού σχήματος που κάλυπτε τις εγκαταστάσεις
Το ασφαλιστικό σχήμα, στο οποίο συμμετείχαν οι μεγαλύτερες ασφαλιστικές χώρας, κινήθηκαν άμεσα και ορίστηκε, μόνο μερικές ώρες μετά το συμβάν, ένα απο τα μεγαλύτερα γραφεία πραγματογνωμόνων. Μέχρι το βράδυ είχε οργανωθεί για την επόμενη μέρα το πρωί αυτοψία και συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν στελέχη των ασφαλιστών , στελέχη από την εταιρεία πραγματογνωμόνων, , με απόλυτη εξειδίκευση στη διαχείριση ζημιών διακοπής εργασιών,
Προετοιμασία απαίτησης
Οι τεχνικοί σύμβουλοι και τα τέσσερα στελέχη της Creta Farms που θα ασχολούνταν με τη ζημιά ξεκίνησαν μία συνεργασία που ήταν πρωτόγνωρη. Για τις επόμενες εβδομάδες υπήρξαν πολύωρες τηλεφωνικές επικοινωνίες και συναντήσεις, με σκοπό την όσο το δυνατόν καλύτερη αρχειοθέτηση των στοιχείων και φυσικά τη βέλτιστη επεξεργασία, για το ορθότερο και περισσότερο τεκμηριωμένο αποτέλεσμα που αφορούσε την εκτίμηση των ζημιών σε περιουσία και σε απώλεια κερδών. Αρκετές φορές, από την αρχική επεξεργασία των στοιχείων που ήταν απαραίτητα και ζητήθηκαν από τους πραγματογνώμονες, προέκυπτε ανάγκη συμπλήρωσής τους με επιπλέον στοιχεία, τα οποία τεκμηρίωναν ορθότερα ή βελτίωναν την εκτίμηση της ζημίας. Άμεσα γίνονταν επικοινωνίες με τη διοίκηση και με τους πραγματογνώμονες και, αφού δίδονταν όλες οι πληροφορίες, συμφωνούνταν ενδοεταιρικά ποια λύση θα προκρίνονταν. Αυτές οι επικοινωνίες και η εμπειρία της ομάδας των τεχνικών συμβούλων που προλάβαινε προβλήματα και κολλήματα στη διαδικασία εξοικονόμησαν χρόνο σε διαπραγματεύσεις και σε επεξεργασία από τους πραγματογνώμονες.
Τελικές διαπραγματεύσεις
Μετά από 7 έως 8 εβδομάδες είχαν ήδη αρχίσει να οριστικοποιούνται τα αποτελέσματα της έκθεσης πραγματογνωμοσύνης και είχαν αρχίσει να διαφαίνονται τα γκρίζα σημεία, στα οποία θα επικεντρώνονταν οι διαπραγματεύσεις. Μετά από μία σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν όλα τα μέρη με στελέχη τους, έγινε η πρώτη επίσημη ενημέρωση από πλευράς ασφαλιστών, ενώ είχαν την υποστήριξη και τη βοήθεια των πραγματογνωμόνων και της FAIR Consulting.
Η ενημέρωση αφορούσε τις αρχικές εκτιμήσεις και τις εκτιμήσεις αποζημιώσεων των επιμέρους ασφαλισμένων κεφαλαίων. Παράλληλα, έγινε εκτενής ενημέρωση για τα επιχειρήματα των πραγματογνωμόνων και για τους λόγους που αυτές διαφοροποιούνται από τις αρχικές απαιτήσεις της Creta Farms.
Διακανονισμός ζημιάς
Ο τελικός διακανονισμός της ζημίας ολοκληρώθηκε σχετικά σύντομα και συγκεκριμένα σε δύο σύντομες συναντήσεις, σε στενό κύκλο. Η δουλειά που είχε γίνει πρωτύτερα από τεχνικούς συμβούλους, πραγματογνώμονες και ασφαλιστές φάνηκε στο σύντομο χρόνο ολοκλήρωσης του τελικού διακανονισμού (καθότι η συμφωνία επήλθε σε 11 εβδομάδες από την ημέρα της ζημιάς), στο γεγονός ότι το άριστο κλίμα μεταξύ ασφαλισμένων και ασφαλιστών διατηρήθηκε και φυσικά στο ότι ικανοποίησε επαρκώς όλα τα μέρη.
Συμπέρασμα
Τέτοιες έγκαιρες και επάγγελματικές επιλύσεις ζητημάτων τέτοιου μεγέθους μας οδηγουν στο συμπέρασμα οτι πλέον έχει ανοίξει ένας άλλος δρόμος πιο καθαρός πιο επαγγελματικός και το σημαντικότερο πιο φιλικός και εξυπηρετικός προς τον πελάτη.Η ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα έχει αλλάξει προς το καλύτερο πλέον εντάσονται σε αυτήν υπαλληλοι,στελέχοι,ασφαλιστές,μεσίτες,πραγματογνώμονες μεταπτυχιακής εκπαίδευσης με εμπειρία στον ασφαλιστικό χώρο(ελληνικό και αλλοδαπό) άλλα και επιμονή για μια ακόμα καλύτερη αγορά.Βεβαίως η ασφαλιστική αγορά οφείλει πάρα πολλά και στην εποπτική αρχή(ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ) η οποία "καθάρισε" και "καθαρίζει" την αγορά από εταίριες,συνεργατες και αλλούς σχετικούς με τον χώρο που την μαυρίζουν,δίνοντας την ευκαιρία σε κάθε πολίτη-ασφαλισμένο να καταγγείλει οποιοδήποτε περιστατικό ασφαλιστικής απάτης.Σε αυτήν την αγορά πρέπει να δείξουμε εμπιστοσύνη και συνέπεια καθώς ο ρόλος της τα επόμενα χρόνια θα είναι καθοριστικός.